pondělí 28. listopadu 2016

Jak navodit vánoční atmosféru

V neděli začal advent a tak nám už Vánoce klepou na dveře. Pro mě začíná oblíbené předvánoční období. Já to prostě miluju! Hned co skončí léto, tak už se na Vánoce moc těším. V dnešním článku pro vás mám hned několik tipů, jak si vánoční atmosféru doma navodit aneb jak to dělám já. 

Ukliďte
No dobře, v uklízení nejsem zrovna přebornice. Myslím, že o sobě můžu prohlásit, že jsem bordelář a uklízím, jen když mě napadne a když mě to přestane bavit, tak toho prostě nechám. Takže zrovna tento bod se mi moc nedaří plnit i když mi přijde, že pořád uklízím, ale není to vidět. Každopádně pěkně uklizený pokojík anebo byt je asi základem dobré pohody. Chaos by vás mohl stresovat. Ale pokud vás stresuje uklízení, tak to s ním taky nepřežeňte a raději hoďte nohy nahoru.
Zdroj
Naplánujte si nákup dárků
Většinou začínám dárky nakupovat poslední týden v listopadu a ne jinak tomu je i letos. Mám už 3 dárky, ale ještě spousta mi jich chybí. Nakupování dárků si moc užívám a baví mě to. Dokonce si užívám i takový ten předvánoční shon, nazdobená obchodní centra a prostě vše, co k tomu patří (až na fronty u pokladen a nervózní prodavače i zákazníky). Většinou kupuji, jak na internetu, tak v kamenných obchodech, ale vždycky si už během listopadu s Honzou vytvoříme seznam, co koupíme komu a toho se vesměs držíme.
Zdroj
Upečte si cukroví
Někdo peče cukroví i během roku, ale u nás se peče jen před Vánoci. Vždy peču klasické recepty na cukroví od babičky + nějaké nové. Letos jsem se rozhodla, že upeču nejspíš jen 3 druhy těch babičkovských a hotovo. Bílá mouka a cukr jsou přece jed, no jo ale co naděláme když to k Vánocům patří. Mám v plánu vanilkové rohlíčky, pracky/tlapky, linecké a perníčky. Letos to bude trochu složitější s pečením, protože Honza nemůže laktózu, takže nepřipadá v úvahu pečení z másla a dokonce ani z Hery. Každopádně ve Stelle laktóza není, tak mu asi upeču z ní. Nejspíš nebudu ani zdobit perníčky, protože je to zbytečně moc cukru navíc. Už tak je té mouky a cukru až až. 
Zdroj
Zapalte si svíčku a provoňte byt
Svíčky to je moje. Pálím je už od září a klidně si byt rozvoním voskem od YC i v 8 hodin ráno. Na podzim jsem si koupila hned několik vosků od YC, takže mám co pálit a těch klasických svíček mám taky zásobu tak na dva roky. Jen dávejte pozor, aby vám od svíček něco nechytlo a nenechávejte je nikdy hořet když opouštíte místnost! 
Zdroj
Vyzdobte si byt
Výzdoba bytu u nás znamená, že musíme najít všechna místa, kam jsme po minulých Vánocích všechny ozdobičky poschovávali. To jsme úspěšně zvládli a teď už jen vše rozmístit a uspořádat. Každý rok, jsem nakonec překvapená, že máme takový a takový svícínek a že máme takovou a makovou ozdobu. Za ten rok to vždycky zapomenu. Jinak světýlka do oken si nedáváme.
Naše domácí tvorba
Zajděte si na nějaký Vánoční trh
Vánoční trhy mám moc ráda a dovoluji si tvrdit, že v Olomouci jsou trhy moc krásné (až na spoustu stánků s ponožkami). Ta atmosféra na náměstí je prostě super. Mám moc ráda punč a tak v předvánočním čase několikrát vyrazíme dát si punč a obejít svátečně vyzdobené náměstí. 
Zdroj
Zpomalte a relaxujte
V poslední době mi přijde, že jsem zpomalená až až, ale připisuji to tomu, že se sluníčko už tak dva týdny neukázalo a je pořád šedivo. Sluníčko mě totiž nabíjí energií. Takže v poslední době si užívám relaxu doma s hrnkem čaje pod peřinou a sledováním televize. 
Zdroj
Pohádky mají zelenou
Pohádky a takové ty vánoční filmy, na to se vždycky moc těším i když třeba nevydržím sedět a dívat se celou dobu. Jsem zvyklá u televize pořád něco dělat a vnímám ji jen jedním uchem a taky nad tím moc nepřemýšlím, takže se na filmy můžu dívat pořád dokola a je to jako bych je viděla poprvé. Zato Honza když se na něco začne dívat, tak si pamatuje všechno a nestane se, že by u toho usnul. Jo a taky se těším na ty pohádky a filmy, které dávají během Vánočních svátků. Nějaké mi teda utečou kvůli návštěvám. Ale na druhou stranu, co je lepšího než setkání s blízkými a rodinou.
Zdroj

Nakonec bych jen chtěla napsat, aby jste si to předvánoční období užily v pohodě a bez stresu :). 
JAK SI PŘEDVÁNOČNÍ ATMOSFÉRU TVOŘÍTE DOMA VY?



12 komentářů:

  1. Budu se držet většiny a doufat, že na mě po Vánocích třeba nedolehne vyčerpání😉 naše vánoce jsou každý rok stejné, jdeme na koledy, vecerime v 5 (kvuli male sestricce) pak jdeme ke stromku a následují pohádky, které vysílá ČT 1. U toho pojidame cukroví a máme zapálené všechny svíčky na adventnim věnci😉 na 1 a 2 svátek vánoční pobyvame u babiček na cely den, kde se po obědě, kterým je znovu salát a řízky, také najdou nějaké darecky😉

    OdpovědětVymazat
  2. už aby boli tie Vianoce, voľno a pohoda :) tento rok mi to utieklo tak rýchlo, že som ledva stihla všetky tieto veci :) ale už mám darčeky nakúpené, už len počkať :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem na intru...poslední rok, a tak abych tady navodila vánoční atmosféru, plánuji si koupit aspoň umělý stromek a vyzdobit jej baňkami. Doma budu poprvé péct s mladší sestrou. Na to se moc těším a budu na sebe hrdá, protože nám na vánoce peče vždy babička (cukrářka), ale tentokrát to já změním a něco připravím! O víkendu si chci udělat "pauzu a hodit relax", abych vše naplánovala :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Já si teď doma užívám hlavně vánoční výzdobu a pálení svíček :). A osobně moc nechápu lidi, co jsou z Vánoc ve stresu, vždyť to jsou tak krásné svátky, že by si je všichni měli užívat a ne se pořád z něčěho stresovat :).
    BeautyOfLife blog

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělé :) já už mám vyzdobeno, takže všechno krásně svítí:) každý večer zapálím svíčky. Pohádky jsou jasná věc takhle před Vánoční, a už se těším na vánoční trhy :))

    OdpovědětVymazat
  6. Také mám problém najít vždy všechny ozdoby a celkově výzdobu :-D letos jsem hodně vyráběla.

    OdpovědětVymazat
  7. U nas začína predvianočná nálada 2 týždne pred Vianocami, keď zdobíme stromček a pečieme koláče. :) A obchody sa aj mne páčia, keď sú vyzdobené. :)


    Pozývam teba a tvoje čitateľky na súťaž:
    www.rebelliouslily.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. My s priateľkou v byte nemáme žiadne vianočné ozdoby a ani ich neplánujeme mať, doma s mamkou robíme akurát stromček :) ale inak rada chodím na prechádzky v zime, na trhy alebo len tak si urobíme varené víno a relaxujeme.

    Zvláštne dievča
    Čítanie je sexy

    OdpovědětVymazat
  9. My jsme letos na první advent dozdobily cukroví, vyzdobily jsme byt, dáváme i světýlka do oken (mám malou sestřičku, takže spíše kvůli ní)a večer jsme si pustili naši nejoblíbenější pohádku Tři oříšky pro popelku. :) Na Vánoce už se moc těším, na vánoční trhy se letos chystáme do Prahy, protože u nás to není nic moc, tak jsem zvědavá, protože v Praze jsem ještě na vánočních trzích nikdy nebyla takže na to se taky moc těším. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vánoční článků. rad a tipů není nikdy dost :).

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  11. Vánoce cítím jen čtu tvůj článek haha. Bohužel zpomalit moc nemůžu kvůli škole, ale jinak souhlasilm se vším, co tu píšeš :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...