neděle 25. října 2015

Sbírejte kaštany!

Když se řekne kaštan, tak si všichni určitě vybaví zvířátka, která jsme jako děti tvořily pomocí sirek.
Ale POZOR kaštan má také léčivé účinky!


Zdroj


Kaštan, jírovec maďal
KAŠTAN patří do čeledi jírovcovité, svůj původ má na Balkánu a Asii. Je to mohutný strom dosahující až velikosti 30 m. Květy se objevují na 10 až 15 letých stromech, jejich barva je bílá, někdy s růžovým nebo žlutým nádechem. Kvete v květnu a červnu. Široce dlanité listy jsou dlouhé až 20 cm, pomáhají oživovat barvu vlasů a v šatních skříních odhání moly. Obsahuje eskuletin, flavonoidy, saponiny, třísloviny.
Zdroj

Využití v medicíně
Používá se k léčbě křečových žil, hemeroidů, zánětu žil, zvyšuje elasticitu cévních stěn a oběhovou rychlost proudění krve. Má výrazný protizánětlivý účinek. Používáme květ, kůru a loupaný plod.

Masáží gelem z výtažku kaštanu ulevíme „těžkým“ nohám, bolestem kloubů a svalů. Ocení ho i sportovci na různé naraženiny a bolestivá místa, při křečových žilách. Působí příznivě na cévní systém a tak zlepšuje prokrvení a snižuje bolestivost nezánětlivé formy křečových žil. Přípravky ze semen by neměli používat lidé s poruchami ledvin a jater, nedoporučují se také těhotným a kojícím ženám.

Široké využití kaštanů
Kaštany sbírají lidé odedávna. Používají je nejenom jako léčivo, hračky pro děti, krmení pro zvířata, ale také jako věc, která se příjemně drží v dlani. Mnoho lidí si kaštany dává do kapes, pod polštář nebo do kabelky, aniž by vědělo proč, ale tento instinkt zná dobře lidové léčitelství. Kaštany umí odebírat negativní energii a tak léčit nemoci z přebytku energie jako je například artróza, revma, nemoci dolních končetin a páteře.
Zdroj
Využití v lidovém léčitelství
Právě podle receptů lidového léčitelství se mají kaštany dávat do postele, kde natáhnou špatnou energii, po nějaké době se vyhodí a opět použijí nové. Po projití procedurou by pak měly být scvrknuté a uvnitř černé. Na podzim nasbírejte kaštany a uskladněte je v dekoračních předmětech vašeho bytu (vázách, mísách atd.). Jednotlivé kaštany pak noste při sobě, například v kapsách, kabelkách, žmoulejte je v ruce. Do plátěného pytlíčku nasypte kaštany a dejte je do postele pod polštář nebo do nohou. Po přibližně čtyřech týdnech vyměňte za nové. Mělo by se vám ulevit při křečových žilách, revmatismu, bolestech páteře, bolestech hlavy, ale i při poruchách lymfatického systému a zánětu močových cest.

Sbírají se nejenom plody, ale i květ, který se suší a používá v nálevu při zánětu horních a dolních cest dýchacích, a kůra v nálevu nebo v odvaru, která upravuje cévní a lymfatické poruchy a pomáhá při hemeroidech.
Tak my dnes jdeme sbírat šípky, ořechy a po přečtení tohoto článku i kaštany! Už jste slyšeli o tom, co všechno kaštany umí? Co máte vy dnes v plánu?
Budu ráda, za každý komentář a každého nového pravidelného čtenáře! Pokud budete mít chuť, můžete se zapojit do soutěže, která probíhá do 31.10.215 - klikni na obrázek vpravo nahoře ŘÍJNOVÁ GIVEAWAY! 



16 komentářů:

  1. Úžasný a naučný článek. Moje babička je kdysi sbírala a pamatuji si, že z nich tvořila i nějaký sirup na kašel, nevím přesně, jak ho dělala, ale strašně nám všem chutnal :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o sirupu jsem neslyšela, ale zkusím pohledat na internetu :)

      Vymazat
  2. Také jsem tyhle informace nevěděla :D já dnes v plánu nic neměla, jsem nemocná, tak jsem psala články a dívala se na televizi :D a když jsme u těch článků, právě jsem dala na blog článek a Srdečně bych tě chtěla pozvat na VELKOU ADVENTNÍ GIVEAWAY!

    OdpovědětVymazat
  3. Takové věci, co jsem vůbec nevěděla :) Asi půjdu na kaštany :)
    Miška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě se dají najít, tak utíkej než napadne sníh :D

      Vymazat
  4. Pěkný článek, dozvěděla jsem se věci o kterých jsem neměla ani tušení. Když jsem byla malé dítě, milovala jsem sbírání kaštanů a vždy mě mrzelo, když byly vysbírané. Momentálně žiji na Slovensku a tady mě velmi překvapilo, že je kaštanů plná zem a nikdo si jich pomalu ani nevšímá.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyyy jo tak, to jsem ještě neslyšela! Tak si asi děti hrají s něčím jiným, když kaštany leží na zemi :)

      Vymazat
  5. Páni,super článek. Ani jsem netušila, co všechno kaštany dokážou :) Ale ještě nedávno jsem je vyndavala z kapsy u kabátku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak rychle ještě nějaké pohledej ať máš co dát do kapsy :)

      Vymazat
  6. o tom som naozaj netusila! Ja som brala gastan len ako super jesennu pochutinu :)


    Pozyvam na 6 rocnu GA o Biodermu, Macadamia Hair, Playboy..:) Tu:http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2015/10/6-blogove-narodeniny-najvacsia-blogova.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba ještě nějaké kaštany najdeš, ať si máš co dát pod polštář :)

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...