neděle 19. května 2019

Čekáme miminko - 2. trimestr 1/2

Výsledek obrázku pro pregnant
Foto ilustrační
Krásný den, dnes pro vás mám povídání o mém druhém trimestru těhotenství (14.-26. týden těhotenství). První trimestr byl plný tajemství, nechtěli jsme předem moc rozšiřovat, že čekáme miminko, takže jsme až teprve ke konci prvního trimestru oznamovali rodině, kamarádům a kolegům, že budeme tři. Taky jsme ještě neznali pohlaví miminka. Ve druhém trimestru se toho hodně změnilo.
Související obrázek
Zhruba od 15. týdne se mi začalo trošku zvětšovat bříško. Už mě začaly tlačit kalhoty a potřebovala jsem větší podprsenku, takže jsem byla na prvních těhu nákupech v H&M a něco jsem objednala z Lidlu. Nechtěla jsem nic drahého. Po zkušenostech doporučuji těhotenské kalhoty koupit v H&M, podle mě teda sedí líp, ale pokud nakupujete trička, tak je to fuk, ta jsou super klidně i ta z Lidlu, stejně tak jako z H&M. 
5. měsíc
Ve druhém trimestru má žena ucítit i první pohyby miminka v bříšku. Miminko sebou mele samozřejmě už mnohem dříve, ale ještě to není poznat. U prvorodiček jsou první pohyby cítit poději, možná to bude také tím, že prostě nevíte, co máte cítit, tak si nejste jisté, zda už je to miminko nebo něco jiného. Přišla jsem si trošku paranoidní, pořád jsem si sahala na břicho jestli už miminko necítím dokonce i v noci jsem se probouzela a zdálo se mi, že cítím kopání, ale nevím jestli to nebyl jen sen. Dočkala jsem se v 19. týdnu, když už jsem si byla jistá, že ty malé ťukanečky uvnitř břicha, jsou pohyby miminka. Moc jsem si každé šťouchnutí užívala, hladila jsem si bříško a protože jsem pohyby nejvíc cítila večer anebo ráno po probuzení, tak jsem se vždycky na tyto chvilky těšila. Jako bychom si předávali nějaké tajné signály. Od 20. týdne už cítil pohyby miminka i Honza, když položil na břicho ruku. 

Ve 20. týdnu jsme byli na větším ultrazvuku, který se dělá na začátku druhého trimestru a kde se kontrolují párové orgány. Miminko už vypadalo jako malé miminko, cucalo si palec a otevíralo a zavíralo pusu. Na tomto ultrazvuku jsme se také dozvěděli jeho pohlaví. Honza nejdřív pohlaví předem znát nechtěl, ale já jsem ženská zvědavá a vědět jsem to chtěla. Nakonec se i Honza k té myšlence přiklonil, ať už můžeme miminko v bříšku oslovovat jménem nebo alespoň přezdívkami v mužském rodě. Do teď jsme miminku říkali jen "fazolka", což je přece jen genderově nevyvážené :-) 
Tak aby v tom bylo jasno. Během prohlídky jsme se tedy dozvěděli, že čekáme CHLAPEČKA. Předem jsme neměli žádné preference, pokud jde o pohlaví, důležité pro nás bylo a je, aby bylo miminko zdravé ať už to bude kluk nebo holka. Každopádně od tohoto okamžiku dne odstartovaly diskuze o klučičím jméně a miminku jsme už začali říkat mužskými přezdívkami.
Ve 21. týdnu už prcek v bříšku pěkně řádil dokonce jsem i pozorovala, jak se mi hýbe břicho v místě, kde jsem ucítila pohyb. Přišla jsem si jako rybář, který čeká až se pohne hladina. Ty pohyby jsou úžasné, je super cítit jak se miminko protahuje cvičí nebo třeba tančí. Náš malý byl nejaktivnější k večeru, ale i přes den jsem cítila šťouchance.
V druhém trimestru jsme taky byli na prvním focení rostoucího bříška. Moc se mi líbí časosběrné fotky, takže jsme se rozhodli, že si přesně takový časosběr necháme nafotit venku v přírodě. 
Hned na začátku druhého trimestru jsme taky začali zodpovědně vybírat kočárek. Rozhodli jsme se pro značku Bugaboo a konkrétně pro model, který už se bohužel nevyrábí - Buffalo. Výběr kočárku mi připomínal výběr auta, dokonce jsme se jeli asi na 5 kočárků podívat. Nakonec jsme vybrali kočárek od paní, která ho měla v krásném stavu i když byl tedy ježděný. 
Chtěli jsme mít přehled co se dnes všechno pro mimina nabízí a tak jsme se vypravili do Brna na veletrh s názvem Pro dítě. Byla jsem opravdu moc ráda, že už jsme měli kočárek zamluvený a tuto položku ze seznamu věcí které je potřeba zařídit odškrtnutou, protože na veletrhu bylo snad milion kočárků. Až přecházel zrak. Po kočárku už jsme se nedívali a i tak jsme na veletrhu strávili zhruba 3 hodiny. Z Brna jsme odjížděli s autosedačkou do auta (Maxi Cosi) a ve Fun Baby jsme si byli objednat postýlku Tutti Bambini, kterou chceme mít vedle postele v ložnici, protože větší postýlka se nám tam bohužel nevejde. Ještě ten den jsem objednávala houpátko z e-shopu Pinkorblue od Baby bjorn, které jsme na veletrhu taky omrkli, jen na místě neměli tu barvu, která se nám v katalogu nejvíc líbila.

JAK JSTE SI UŽÍVALY DRUHÝ TRIMESTR VY? 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...