pondělí 29. října 2018

Allnature: Himalájská sůl černá

Vaření bez soli je jako moře bez vody. Není dobré to s ní ve spotřebě přehánět, ale také se bez ní neobejdeme. Sodík nám dodává energii potřebnou k fyzickým výkonům. Neobejdou se bez něj nervy, svaly ani krevní oběh. Nedostatek se projevuje nízkým krevním tlakem, dehydratací, celkovou slabostí a depresivními stavy. Nadbytek sodíku naopak krevní tlak zvyšuje, způsobuje otoky a může vést až k selhání srdce nebo ledvin, které si s přemírou sodíku nedokážou poradit. Za maximální denní dávku, kterou bychom neměli překročit, je 6 g soli.Většinou se prodává sůl bílá - mořská, kamenná, pak také růžová - ta má vyšší obsah železa, ale viděly jste už sůl černou? V dnešním článku bych Vám ráda představila Himalájskou černou sůl od značky Allnatura, kterou jsem dostala na vyzkoušení z e-shopu Elixi.cz. Himalájská černá sůl je speciální druh nerafinované vulkanické soli, která má specifickou a velmi výraznou vůni, která připomíná vajíčka.
Sůl mi přišla v pevném plastovém balení o hmotnosti 500g, což už je pěkná zásobička soli. Přece jen se doma snažíme solit co nejméně. 
Himalájská sůl černá pochází z Indie a Pakistánu, kde jí říkají kala namak nebo sanchal. Ve skutečnosti si ale můžete všimnout, že sůl černá není. Barva soli je taková růžovo-šedá. Toto zabarvení způsobuje vysoký obsah želena a dalších minerálních látek, například i síry. Černá sůl se těží v sopečných oblastech Indie a Pákistánu a není bělená ani rafinovaná, takže si ponechává maximální množství cenných stopových prvků. 
Díky nižšímu obsahu sodíku je vhodná i při vysokém tlaku či obecně pro ty, kteří chtějí solení omezit. Černá sůl pozitivně ovlivňuje střevní mikroflóru a příznivě působí při různých onemocnění střev. Podporuje činnost jater, zlepšuje jejich funkci a prospívá při jejich léčbě. Pomáhá při pálení žáhy a také pomáhá při vysokém krevním tlaku. 
Černá sůl je hojně využívána v indické kuchyni, kde ji přidávají do salátů, čatní, pickles, kořenících směsí a do spousty dalších pokrmů. Sůl má údajně chladivý efekt, takže se s ní dochucují i letní chladné nápoje, ale tato varianta použití mě tedy neláká. Já sůl nejčastěji používám k dochucení samotné zeleniny (cukety, rajčata anebo i avokádo). Cena půlkilového balení černé soli je 72 Kč, ale na e-shopu Elixi.cz seženete i menší balení.

ZKOUŠELY JSTE UŽ TUTO SŮL? 


10 komentářů:

  1. Soľ som neskúšala ale vyzerá veľmi zaujímavo, hlavne svojou farbou a účinkom. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
  2. Mám dojem, že doma něco takového máme, dokonce jsem o ní i něco slyšela, rozhodně mi přijde super, jen je dražší :D

    OdpovědětVymazat
  3. Takovou sůl jsem ještě neměla, ale do salátů může být super.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle sůl jsem ještě nezkoušela, ale himalájskou doma normálně používám, je zdravější než klasická :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  5. Himalájskou sůl mám ráda. Kupujeme ji teda celou a meleme pak v mlýnku, ale na vaření je opravdu skvělá :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  6. Himalajskou sůl jsme koupili, když jsem pracovala na recepci v solné jeskyně:D, a od tý doby jí s mamkou kupujeme pořád:)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  7. Tu občas používám :-) ale ne černou, ale klasika růžovou. O černé jsme také ale slyšela a to hlavně v jednom veganském receptu, kde díky černé soli jídlo prý chutná, jako vajíčka. Ale já se vegansky nestravuji, takže si dopřávám vajíčka doopravdická od našich slepiček :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...