středa 5. června 2019

Čekáme miminko - 2 trimestr 2/2

Výsledek obrázku pro pregnant
Foto ilustrační
Během druhého trimestru se začaly prodlužovat dny, takže přibylo světla a sluníčka a začali jsme víc chodit na procházky do přírody. Na zahrádce nám už začaly kvést jarní květy a taky nám začal růst medvědí česnek, který miluju, takže už konečně začalo období čerstvé zeleniny a vitamínů ze zahrádky. Honza se vrhl do rekonstrukce dětského pokoje. Odstranil starou omítku, nechal vyměnit topení, nahodil novou omítku, vymaloval, udělal podlahu a teď ještě nové elektrické rozvody a bude hotovo. Pro chlapečka bude všechno nové a čisté.

Související obrázek
Brno jsme navštívili ještě jednou a ve Fun Baby jsme koupili ještě body značky Lodger, hnízdečko do postýlky od Mimi Concept a omrkli jsme židličku Tripp Trapp od Stokke i s new born setem. Proběhlo taky další focení bříška po měsíci, kdy už bylo na fotkách krásně vidět, že bříško pěkně poskočilo. 
Někdy od 24. týdne těhotenství mi začalo tvrdnout břicho. Přijde mi to jako s tím kopáním, taky dopředu vůbec netušíte co máte čekat, i když vám to kamarádky popisují. Každopádně není to dvakrát příjemné. Bříško mi tvrdne i když sedím v práci, když jdu do schodů, když se jdu projít, no tak různě. A opravdu ztvrdne jako kámen a polije mě teplo. Naštěstí to po pár minutách odezní a bříško je zase měkké. Toto tvrdnutí je v tomto období prý normální, ale doktorka mi doporučila začít brát hořčík. Já si zatím mažu hořčíkový olej od Renovality pod kolena, který mi pomáhá na křeče v chodidlech, které teď mívám v noci. Kromě hořčíku jsem dokoupila ještě železo, protože mi z krevního obrazu vyšlo, že mám ho mám málo a beru i Omegu 3. No a z e-shopu Nuspring jsem dostala na vyzkoušení tabletky pro těhotné značky Pravájá, takže i ty jsem začala zobat. 
Ve 26. týdnu těhotenství mě čekal test na těhotenskou cukrovku. Z toho mám teda velký zážitek. Test spočívá v tom, že 12 hodin nejíte, přijdete do laboratoře ráno v 7, kde vám vezmou krev, vypijete sladkou šťávu, počkáte hodinu, vezmou vám krev znovu a čekáte ještě jednu hodinu a nakonec je opět odběr krve. Rozhodla jsem se, že půjdu na test v pondělí. S úsměvem jsem se vydala do laboratoře, kde mi sestra odebrala krev, vyhodnotila ji na glukometru a oznámila mi, že moje hodnota je vyšší než povoluje pokračování v testování a poslala mě domů a ať za týden test zopakuji v jiné laboratoři. No popravdě jsem z toho byla docela zmatená. Já  cukrovka? To ne! Došla jsem do auta a tam jsem brečela asi půl hodiny a potom jsem šla brečet další půl hodinu do supermarketu. Jela jsem do práce a když jsem přijela z práce tak jsem opět plakala a s Honzou jsem moc nekomunikovala. Ten se mě snažil uklidnit a choval se ke mě mile. Další ráno jsem volala svojí doktorce a ptala se jí na názor a na radu, co mám dál dělat. Ta mi řekla, že mám být v klidu a jít na test znovu, že se není čeho bát. Tak jsem se ve čtvrtek vydala na test znovu, tentokrát na jiné pracoviště a Honza šel jako opora se mnou. Ráno jsme dorazili do odběrové laboratoře a i když jsme přišli na 7 hodin, tak už bylo v čekárně asi 20 lidí a to fakt nekecám. Naštěstí bylo na dveřích napsáno, že kdo jde na testování cukrovky, tak má přednost. Jdete nalačno a víte, že tam strávíte minimálně dvě hodiny, takže představa každé minuty navíc byla děsná. Vzali mě tedy přednostně. Odebrali mi krev. Po prvním odběru tentokrát nic nestopli a daly mi vypít skleničku s dost sladkým nápojem, po kterém mi naštění nebylo zle, ale fakt to bylo dost sladké, takže už vím, proč tenhle test není oblíbený. Šla jsem si na hodinu sednout do čekárny. Během celé doby testování se nesmí jíst ani pít, což jsem ale zvládala docela v pohodě. Po hodině jsem šla na další odběr krve a následovalo další hodinové čekání v čekárně. Bylo zhruba 8:45 a Honza musel jít přeparkovat auto. Jakmile odešel tak se mi začalo dělat mdlo a já jsem se začala rozhodovat jestli zvládnu dojít na toalety,  opláchnout se studenou vodou anebo si lehnu na zem v čekárně. Honzovi jsem stačila  odeslat sms že je mi na omdlení, ale nenapsala jsem nic víc. Nakonec jsem si ani nebyla jistá, zda jsem vůbec smsku odeslala. Byla jsem tak trochu mimo. Zvládla jsem projít chodbu, kde seděli čekající pacienti a vešla do ordinace, kde jsem sestře oznámila, že se mi teda dělá trochu špatně (no co trochu, už jsem cítila brnění rukou i nohou, polévalo mě teplo a celkově mi nebylo dvakrát dobře). Sestra mě pochválila, že jsem si přišla říct a hned mě uloložila na lůžko. Udělalao se mi líp, ale asi po 10ti minutách přišly ty stavy na omdlení znovu. Do toho mě prcek začal pořádně kopat (to je z toho cukru). Sice jsem ležela, ale bylo mi fakt zle. Poprosila jsem sestru o studneý obklad na čelo a taky mi poradili ať si lehnu raději na bok, aby mi miminko netlačilo na orgány. Po chvilce tento nepříjemný stav odezněl a já jsem začala přemýšlet nad tím, že chudák Honza určitě běhá po chodbách a hledá mě, když se vrátil a našel v čekárně jen mou mikinu. No ale najednou se otevřely dveře do ordinace a tam stál Honza, byla jsem tak ráda, že ho vidím. Nějak automaticky se mi vhrnuly slzy do očí, jako bych uvolnila emoce a přestala si hrát na hrdinku. Nakonec jsem statečně zvládla i třetí odběr krve, chvilku jsem ještě zůstala sedět v čekárně a vydali jsme se na cestu domů. 
Jinak mi už krásně roste bříško, takže mažu každé ráno i večer a různě střídám produkty od Weledy, Nobilis Tilia, bambucké máslo a kokosový olej, krém od Dulcia a všechno, co mi doma přijde pod ruku. Zdá se mi, že mi roste víc tmavých chloupků v podbřišku a kolem pupíku, ale prý je to taky normální, jsou to prostě hormony v těhotenství. 

Ve druhém trimestru už miminko slyší hlasy, nejprve rozpoznává hlasy maminky, ale postupně si zvyká i na hlas tatínka a reaguje i na opakující se zvuky. Takže miminku hodně povídáme, hladíme ho ukazujeme mu svět a věci, co pro něho nakupujeme. Už jsme koupili nějaké nejmenší základní oblečení v H&M, Lindexu a Lidlu.
6. měsíc
Hned na začátku dubna mě začalo pěkně bolet v krku (kolega chodil se streptokokem do práce a prskal bacily okolo sebe). Tak jsem hned začala brát hoomeopatika Angiheel se kterými mám skvělou zkušenost. Opět mi homeo pomohly a já jsem naštěstí skončila jen s pěknou rýmou! Každopádně týden jsem se s rýmou trápila a nebylo to dvakrát příjemné. Od 8. dubna už jsem začala zaučovat kamarádku, která má za mě nastupovat v práci, jinak bych měla na mateřskou nastupovat začátkem června. 
Velikonoce
Od začátku těhotenství do konce prvního trimestru jsem zatím přibrala 5 kg, což je podle mě super. Cítím se dobře, užíváme si krásného počasí a až na tu rýmu a test na těhu cukrovku byl druhý trimestr prostě nádherný! Bříško krásně roste, takže už si ho skoro pořád hladím a povídám sis  ním, ale ještě není tak velké, aby mi překáželo a abych funěla jako mašinka, když jdu do schodů. 

JAK JSTE ZVLÁDLY TEST NA TĚHU CUKROVKU VY?  




3 komentáře:

  1. Super. Co máte za topení? Nechce mi partner poradit? Taky jsem slíbil manželce, že než poradí, tak bude ještě nové topení. Hodně se mi líbí tepelná čerpadla, ale na takhle velký zásah si z finančního hlediska netroufám. Ale tak uvidíme, třeba to nakonec dopadne. Jen se to nezadržitelně blíží. Sice jsme zatím na začátku, ale to těhotenství není zase tak moc dlouhé. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem při prvním trimestru přibrala pět kilogramů což jsem byla ráda, jelikož jsme se s manželem chtěli vzít, než se miminko narodí. Naštěstí mi kamarádka poradila svatební salón, kde se specializují na těhotné nevěsty. Byla jsem nadšená z velkého výběru, a dokonce se mi do všech vešlo moje těhotenské bříško a nebylo skoro vidět.

    OdpovědětVymazat
  3. Na těhotenství velice ráda vzpomínám, jelikož to bylo jedno z nejkrásnějších období mého života. Byla jsem nadšená z každého nového kousku oblečení, které jsem si pořídila a vešla se do něj s mým rostoucím břichem. Musím říct, že to byla úžasná náhoda, když jsem narazila v obchodě na dámské košile . Měly skvělý střih a barevnou kombinaci, která se mi líbila.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...