pondělí 13. května 2019

Allnature: Čočka černá beluga

Pokud chcete do svého jídelníčku zařadit více zdravých luštěnin, zkuste vynikající černou čočku, které se říká beluga, podle její podobnosti s kaviárem. Mě se tato specialitka dostala do rukou díky e-shopu Elixi, ale seženete určitě i jinde. Dostala jsem černou čočku beluga v půlkilovém balení. A proč si místo staré dobré hnědé čočky koupit tuhle černou? Černá čočka má hned několik výhod mezi nimi je i to, že se nemusí namáčet před vařením a po uvaření zachovává tvar i barvu. Čočka je vhodná do různých salátů, pomazánek, zeleninových nákypu, na obležené mísy ale i jako příloha. 
Oficiální popis: 
Černá čočka Allnature svým vzhledem připomíná kaviár a má jemnou oříškovou chuť. Klidně ji můžete při vaření osolit nebo ji během vaření podlévejte vývarem. Jeho chuť, stejně jako použité koření, tahle čočka krásně natáhne do sebe a bude chutnat skvěle. Beluga se často se servíruje jako příloha k bělomasým rybám, se kterými výborně ladí. Se ztraceným vejcem bude báječným zpestřením zdravého jídelníčku. Jde o velmi chutnou a především výživově bohatou surovinu. Je výborným zdrojem cenných látek, bílkovin a vlákniny. Má pevnější konzistenci, připomínající rýži. Černá čočka má totiž slupku, která jí pomáhá držet tvar i po uvaření. Díky pevnější konzistenci se hodí do salátů i jako příloha. Můžeme ji přidávat do pomazánek či polévek.
A jak tedy černou čočku připravit? Čočku propláchnete, nasypete do hrnce, zalijete vodou, tak aby byla ponořená a přivedete k varu. Vaříte na mírném plameni cca půl hodiny, tak aby byla čočka měkká. Čočku osolte až bude uvařená. Já osobně jsem moc ráda, že jsem tuhle specialitku objevila.

Cena půl kilového balení je 89,-, což mi přijde jako fajn cena. 

ZNÁTE ČERNOU ČOČKU? 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...