úterý 7. května 2019

Tipy na dárky ke Dni matek

Máma, snad první slovo, které se v životě naučíme vyslovovat. V letošním roce spadá Den matek tedy oslava mateřství na neděli 12. května, takže je nejvyšší čas přemýšlet nad dárkem pro vaše maminky. Věděly jste, že Den matek je svátek s pohyblivým datem a spadá vždy na druhou květnovou neděli? Letos už se mezi maminky započítávám i já a proto jsem to doma hlásila s předstihem, aby na to Honza třeba nezapomněl. 

Historie svátku 
Kořeny tohoto svátku spadají až do starověkého Říma, kdy oslavovali mateřství první březnový den. Oslava byla pojmenována Matronalie a byla zasvěcena bohyni Juno, ochránkyni vdaných žen a nastávajících rodiček. 

Od šetnáctého sotletí se slavil tzv. Mothering Sunday, kdy šlo o křesťanský svátek, kterému byla určena čtvrtá neděle od začátku půstu. Sloužící tehdy dostávali den volna, aby mohli navštívit svůj domovský kostel (mothering church), jinými slovy místo, odkud pocházeli a kde žily jejich matky a rodiny. Mladší lidé cestou trhali květiny, které přinesli buď do kostela, nebo své matce. 

Od roku 1923 se dostala oslava Dne matek i na české území, ale po období vlády komunistů byl upřednostňován Mezinárodní den žen. 


Oslavy Dne matek ve světě
V Americe, Německu, Rakousku či České republice se svátek slaví vždy druhou neděli v květnu. 
Velká Británie a Irsko dávají přednost čtvrté neděli půstu. 
V Rusku se udržuje až poslední neděli v listopadu. 
V Polsku se slaví vždy 26. května.

Tak a teď se můžeme mrknout na moje tipy na dárečky ke Dni Matek, vybírala jsem na Notino.cz a vybírala jsem věci, které by udělaly radost mě anebo i mojí mamce :). 

Parfemovaná voda Hugo Boss Femme - tuto vůni mám ráda nejen já, ale i mamka.
Sprchová pěna Soaphoria Happiness - tuto pěnu jsem ještě nezkoušela a zajímala by mě její vůně.
Tělové máslo Weleda Skin Food - tělové máslo jsem zkoušela na veletrhu a krásně vonělo.
Deodorant ve spreji Lavera Body Spa Rose Garden - musí krásně vonět! 
Kartáč na vlasy Olivia Garden Ceramic + Ion Pink Series - kartáč už doma mám, ale opotřebovaný, takže by se nový hodil, byla jsem s ním moc spokojená.
Vonná svíčka DW Home Lilac Blossom - s touto značkou svíček nemám zkušenost, ale zaujala mě šeříková vůně i obal.
A samozřejmě kytičkou, vlastnoručně vyrobeným dárkem nebo společně stráveným dnem nic nepokazíte. Pokud jste od maminky daleko, zkuste jí alespoň zavolat. Budu ráda, když mi dáte vědět, zda slavíte Den Matek, co maminkám kupujete anebo co byste rády dostaly vy :). 

SLAVÍTE DEN MATEK? 


6 komentářů:

  1. Já mamince vždy jen popřeju, maximálně nějakou kytičku koupím a to je vše.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. Já koupím nějaké víno a malou kytku a to stačí. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné tipy :) moje mamka už kosmetiku nechce, že má vše, tak jsem vsadila na praktické věci do kuchyně, protože to miluje :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  4. Taito | The best ceramic vs titanium - Titanium Arts
    Taito is citizen titanium watch a legendary arcade game developer and manufacturer that focuses on delivering titanium bolt high-quality titanium bmx frame arcade games ceramic vs titanium flat iron to patrons titanium rainbow quartz worldwide.

    OdpovědětVymazat
  5. Co si budeme povídat, těch možností toho, jak o sebe pečovat a co dávat třeba ke Dni matek jako dárek, tak toho je opravdu dost. Jako možnost, kdy chce fakt udělat radost, jsou třeba investice do dluhopisů. To vás nikdy nenapadlo. Myslím si, že by z toho mohli mít rodiče radost jako investice na důchod. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...