sobota 6. dubna 2019

Mrkvová buchta

Miluji mrkvový dort. Zamilovala jsem si ho už před několika lety, kdy jsem si ho ráda dávala v olomoucké Ollies cukrárně, přestože nepatřil k nejlevnějším dobrotám. Potom jsem na mrkvový dortík chodila a stále ráda chodím do olomoucké kavárničky Coffee Library, kde ho dělají fantastický, ale pořád jsem se pídila po receptu a chtěla jsem si ho sem tam udělat i sama doma. Nakonec jsem vypátrala ten správný recept, vyzkoušela jsem ho a dnes se o něho s vámi podělím :-) Recept je na celou dávku, ale já si koláč dělám do nízké koláčové formy a tam mi pak stačí dávka poloviční.
Příprava této dobroty je rychlá a jednoduchá, zvládne ji podle mě každý. Výhodou je, že nemusíte nic vážit stačí mít po ruce lžičku a hrnek (1 hrnek = 250ml).

Ingredience: 
4 hrnky mrkve (strouhám na jemném struhadle)
2 hrnky mouky (dávám 1 celozrnné mouky, 1 polohrubé mouky)
4 vejce
3/4 hrnku řepkového oleje
2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky soli
1 hrnek cukru
1 hrnek na jemno nasekaných vlašských ořechů (nemusí být)
1 lžičku vanilkového extraktu (když nemáte, tak 1 přírodní vanilkový cukr, já dávám vanilku z Oxalisu)
1 lžičku skořice (nebo dle chuti)

Krém:
1 kelímek pomazánkového másla
2 lžíce medu

Postup:
Ušlehejte vejce s cukrem a olejem.
Pak přidejte všechny ostatní ingredience. 
Nalijte do vymazané a moukou vysypané formy. 
Pečte asi na 180 stupňů, do suché špejle dle zkušeností s vaší troubou. 
Mně stačilo pouhých 30 minut. Hotové potřete krémem, ale koláč je dobrý i jen tak holý. Už jsem jedla i variantu se známou citronovou polevou.

Doufám, že se vám mrkvový koláč povede stejně jako mě a že si ho doma oblíbíte. 

MÁTE RÁDY MRKVOVÉ DEZERTY? 




13 komentářů:

  1. My another blog is www.gulsahworld.com. I will be happy if you subscribe to my blog .Kisses

    OdpovědětVymazat
  2. Mrkvový koláčik som ešte nemala, asi mám k tomu nejaký odpor aj keď niekedy ho chcem určite vyskúšať
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se toho neboj a někde v cukrárně vyzkoušej, je to dobrota!

      Vymazat
  3. Mrkvový koláč jsem ještě nejedla, ale povedl se ti. Může být výborný.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, teď je to náš oblíbený moučník :D.

      Vymazat
  4. Vyzerá fakt luxusne, mrkvový koláč chcem vyskúšať už veľmi dlho :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá suprově, už jsem taky zkoušela něco podobného z mrkve a moc mi chutnalo :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nám tyto mrkváče moc chutnají a tento dělám teď každý týden :D.

      Vymazat
  6. Moje babička dělá podobnou a promaže ji bílou čokoládou s mascarpone, to je mňamka :-)

    MOJE VEČERNÍ PÉČE O PLEŤ

    OdpovědětVymazat
  7. aj ja zbožňujem morkvové koláče a nechápem prečo ich nerobím častejšie asi preto žemusim stale skušať niečo nové:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkoušet nové recepty je super, ale pokud není zrovna čas, tak sáhnu po osvědčeném receptu, který vím, že všem chutná a povede se.

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...