středa 8. listopadu 2017

Vinted.cz: Prodávej, nakupuj a vyměňuj rychle a jednoduše z pohodlí domova

Asi před třemi lety jsem při brouzdání na internetu objevila portál Vinted.cz (dříve Votočvohoz.cz). Možná už budete tento skvělý portál znát a možná na něm máte i založený účet, ale ještě jste se třeba neodvážily nabídnout ostatním holkám svoje kousky ze šatníku, které už neunosíte a jen se na ně práší, anebo jste si ještě od nikoho nekoupily nějaký ten skvělý módní kousek za pár kaček. V tomto článku bych vám ráda přiblížila samotné fungování portálu Vinted.cz a věřím, že to pro vás bude impulsem, účet si na Vinted založit, nebo ten stávající začít naplno využívat. A pokud na Vinted už jste, tak se třeba dozvíte nějaké vychytávky, které jsem za ty tři roky objevila.
Začala bych samotným vysvětlením, co je samotný portál Vinted.cz. Jde o web na kterém je možné prodávat, nakupovat, ale také vyměňovat nové i nošené oblečení, boty, kosmetiku a jiné doplňky. Líbí se mi, že Vinted podporuje udržitelnost a jde v podstatě o takový "sekáč" online. Vinted.cz není jen český portál, ale jeho zastoupení najdete hned v 10ti dalších zemích (USA • UK • Německo • Rakousko • Francie • Litva • Polsko • Česká republika • Španělsko • Nizozemí)

Přejdeme k tomu, jak na Vinted můžete nakupovat a prodávat. Nebojte je to jednoduché a bezpečné! Každý uživatel si založí na stránce vlastní profil, kam podle jednoduchého návodu nahraje obrázky všech věcí, které chce poslat dál. Tady je odkaz na celou moji nabídku. U každého produktu musíte jednoduše vložit fotky, popis předmětu, velikost, značku, stav, barvu a další potřebné parametry, tak aby si mohli kupující udělat co nejlepší obrázek o tom, co prodáváte. 
Pokud chcete na Vinted nakupovat, tak není nic snazšího než do hlavního vyhledávače zadat krátký popisek a hledat, výběr se dá samozřejmě zúžit i nejrůznějšími filtry. Jednotlivé zboží je přehledně seřazeno v několika kategoriích, což také hledání velmi usnadňuje. Za každý uzavřený obchod uživatelé sbírají hodnocení formou hvězdiček a samozřejmě slovního hodnocení, to potom slouží ostatním jako indikátor spolehlivosti! 
Opravdu se není čeho bát, pokud si na Vinted vyberete nějaký kousek, tak stačí vystavujícího uživatele kontaktovat prostřednictvím přímé zprávy a už se domluvíte, jak bude probíhat platba, zda je možné osobní předání nebo jestli třeba nabídne nějakou slevu. 

Z vlastní zkušenosti dporučuji: 
1) Podívat se vždy před uzavřením obchodu na profil prodávajícího a také jeho hodnocení.
2) Pečlivě si přečíst popisek u zboží, zkontrolovat míry a případně si napsat o doplňující informace.
3) Vše si předem domluvit, aby nenastaly nějaké nejasnosti.
4) Doporučuji platbu předem na účet a zasílání věcí doporučeně, po připsání peněz na účet. 
5) Po uskutečnění obchodu napsat hodnocení a případně poděkovat druhému uživateli (důležitý bod!, na který by se nemělo zapomínat)
Bohužel Vinted není klasickým e-shop s oblečením, je to vlastně takový bazárek (i když prodává i úplně nové zboží) a proto nevzniká nárok na vrácení peněz, pokud vám zboží nesedí nebo se vám nelíbí. Ale už se mi několikrát stalo, že jsem si koupila něco, co mi až tak nesedlo, tak jsem prostě daný kousek poslala zase o dům dál a prodala ho na Vinted další zájemkyni. Pokud, ale zboží nesplňuje uvedený popisek, tak je vrácení peněz více než na místě a s holkami, které mají dobré hodnocení v tom nebude problém, takže opět opakuji, stačí sledovat hodnocení prodávajícího, které je zárukou spolehlivosti a korektního jednání. 
Z vlastní zkušenosti vím, že jsem na Vinted už několikrát objevila fakt super kousky za pár korun. Pokud narazíte na uživatele, který má spoustu skvělých kousků ve své nabídce, nebo se vám s ním dobře komunikovalo, tak neváhejte a zadejte si sledování jeho profilu. Pokud totiž bude vystavovat nový kousek, tak o tom budete informovány mezi prvními prostřednictvím notifikace. Ještě bych doporučila si vždy od daného prodejce prohlédnout jeho celou nabídku v galerii. Většinou, když si toho vyberete víc je možnost se domluvit na slevě nebo třeba na poštovném zdarma. 
Další skvělou možností na Vinted je to, že si můžete oblíbené kousky dávat do složky oblíbených. Vy tak můžete sledovat jestli je prodejce třeba časem nezlevní. Taky když hledám něco konkrétního a najdu to na Vinted víckrát, vše si dám do oblíbených a potom si to vytřídím podle toho jaké paramtry mi vyhovují. 
Další super věcí na Vinted je, že zde najdete Diskusní fórum, kde se řeší opravdu všechno. Ve fóru je několik "místností", které jsou určeny k přidávání nabídek, poptávek. Tady můžete třeba nabídnout i něco, co v katalogu ani nemáte vystaveno (některé věci se totiž na Vinted nesmí nabízet (např. knihy), tak aby se z Vinted nestalo další Aukro) nebo také můžete poptávat něco konkrétního a počkat až vám to holky nabídnou. 
Jako obrovskou výhodu vidím i to, že je Vinted.cz jako aplikace na Google Play, takže sleduji Vinted na mobilu skoro celý den a můžu pohotově odpovídat na zprávy nebo když čekám v čekárně u doktora tak můžu vybírat nové hadříky, které by se mi hodily. 
Tady se můžete podívat na celý můj katalog, kam přidávám nové věci skoro každý den, protože jsem se rozhodla udělat trochu vítr ve skříních a spoustu toho tedy posílám dál. Doufám, že se vám tento článek bude líbit a zaujme vás natolik, že si na Vinted založíte vlastní účet a začnete nakupovat, měnit nebo prodávat a třeba se někdy potkáme přímo při domlouvání nějakého obchodu. Klidně mi dejte do komentáře odkazy na Vaše účty, ráda se podívám :).

MÁTE SVŮJ PROFIL NA VINTED? 
PRODÁVÁTE NEBO I NAKUPUJETE NA TOMTO PORTÁLU?


11 komentářů:

  1. Dobré tipy, vinted znám, ale chodím tam jen kvůli jednomu fóru - KBVŠAP :D

    OdpovědětVymazat
  2. Znám - nakupuji a prodávám, ale poslední dobou tam nakupuji méně a méně. Protože hrozně moc uživatelek vůbec neodepisuje, další část se raději ani nepřihlašuje, některé to berou jako aukci a jiné zase jako super výdělek (teď narážím na přeprodej "značkového" oblečení nakoupeného na Wish, Ebay nebo Ali) :D

    Inka Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s Vinted spokojená nakupuji, vyměňuji i prodávám a to často :).

      Vymazat
  3. Vinted je naprosto parádní. Takový online second hand. Mám svůj profil, ale zatím se mi bohužel nepovedlo nic prodat, takže to vidím tak, že oblečení odvezu do dětského domova nebo někomu, kdo ho potřebuje. Ale nakoupila jsem tam už spooustu věcí. Člověk tam najde krásné kousky, pokud má trochu štěstí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo je pravda, že jsem tam ulovila spousta super kousků za pár kaček :).

      Vymazat
  4. Ahoj, já oblečení z druhé ruky nakupuji celkem často a kromě Vintedu se mi dost osvědčilo hledat věci i na https://obleceni.biginzerce.cz/ Je tam totiž dost velký výběr oblečení a občas se dá narazit na opravdu hodně zajímavé kousky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám kamarádku, která právě taky začala s prodáváním oblečení na vinted. No a nakonec to došlo tak daleko, že ji zlákalo založení s.r.o. a otevřela si vlastní sekáč. Oblečení do něj shání různě, ale říkala, že nejlepší je se dívat v zahraničí. Co vím, tak si oblečení nechává nejvíce vozit z Německa a Polska. Jde to na odbyt a to je důležité. :)

      Vymazat
  5. Já nakupuju převážně na internetu, ale z normálních e-shopů. Ještě jsem si nikdy nekoupila nic z bazaru od někoho. Jednak mi vadí, že prodávají jen pár kusu a většinou co jsem koukala, měli špatné velikosti a přijde mi to takový divný. Navíc jsem zvyklá využívat různé slevy a nechci nic z druhé ruky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...