pátek 23. září 2016

Zase je tu podzim!

V poslední době byly na blogu samé recenze, tak jsem se rozhodla pro malou změnu. Dnešní článek bude o podzimu. Podzim je opět tady a je to moje nejméně oblíbené roční období. Pro mě je to nejdepresivnější část roku, protože je venku sychravo, zima a šedivo. Dny jsou krátké, brzy je tma a cítím se unavená. Chce se mi jen a jen spát. Prostě a jednoduše mi chybí Sluníčko. Jsem jako ještěrka, nejraději bych se celé dny vyhřívala na kamínku a čerpala energii ze Slunce. A co ještě patří k mému podzimu? 

Jídlo
Během podzimu už začínáme uklízet zahrádku a připravovat ji na zimu. Pokud jde o potraviny, které mám na podzim moc ráda, tak jde hlavně o dýně, jablka, ořechy a brambory. Startuje období štrúdlů a jablečných koláčů. Pečená dýně jen tak v troubě s trochou tymiánu a olivového oleje, brambory s máslem a cibulkou... no samé dobroty. A víte co? Na podzim už mám víc času, tak se vrhám na pravidelné pečení domácího pečiva, teda hlavně chleba. Taky s sebou začínám všude tahat termohrnek s teplým čajem, moje jediná záchrana před zimou a sychravem. 
Můj včerejší chlebík :)
Nakupování
Bundičky, podzimní polobotky, svetříky a šály jsou dražší než nějaký ten topík, plavky a šortky, které potřebujete v létě. Takže při mé nakupovací mánii trpí moje peněženka dvojnásob. Každý podzim si musím koupit nějaký nový svetřík, kardigan, vestičku nebo mikču. Trička s dlouhým rukávem a tílka je taky potřeba dokoupit a o botech už nemluvím vůbec. To bude zase pálka :D. A nějaká nová kabelka by se taky hodila že? A s novými kousky vždy proberu skříň a něco vyřadím - takže to funguje tři nové kousky do skříně a jeden ze skříně. Skříň tedy praská v pantech a potřebovala bych jeden samostatný pokoj jen pro kosmetiku, oblečení a boty.

Ranní vstávání a tma
Myslím, že se můžu prohlásit za ranní ptáče. Většinu roku jsem schopná pravidelně i o víkendu vstávat kolem sedmé hodiny, kdy má většina lidí pomalu ještě půlnoc. Ani vstávání okolo šesté hodiny ráno do práce mi nedělá problém, ale kámen úrazu je tma. Jakmile je venku tma, tak mě můžete z postele tahat jak chcete a prostě to nejde. Nesnáším vstávání  za tmy. Pořádně se nemůžu vyhrabat z postele a jsem celý den bez energie. Budíky mám nastavené asi 4 a posouvám je po 5ti minutách a stejně vstanu až na poslední zazvonění, kdy už jako fakt musím! Jsem ráda, když se probudím a za oknem mě vítá sluníčko a teplo, ale vstávat do tmy a do zimy, to není nic pro mě. 
Ranní pohled z okna
 Podzimní kosmetika
Tak to je téma samo o sobě, po výrazných barvičkách přicházejí na řadu ty tlumenější a teplejší. K podzimu patří i podzimní odstíny laků na nehty. Na podzim nejčastěji lakuji nude laky, burgundy a nebo khaki zelené. Na řadu přichází mastnější kosmetika, která chrání moji pleť před větrem a nečasem, co venku panuje. Bez balzámu a krému na ruce neodcházím z domu. Jo a ještě nesmím zapomenout na papírové kapesníčky, ty beru vždy rovnou dvakrát.  

Podzimní relax
Na podzim si dost často dopřávám teplou vanu s nějakým voňavým olejem. Souvisí to s tím, že je mi pořád zima, takže když přijdu z venku a jsem prochladlá, tak hrnek čaje a teplá vana jsou nutností. Jsem ledová už poslední týden a to je venku ještě relativně pěkně. Doma jsem nabalená v teplých ponožkách, teplácích a mikině a pořád mám studený nos, ruce i nohy. Nechápu co se to se mnou děje, ale je to tak. Jakmile se venkovní teplota přehoupne pod 20 stupňů, tak moje tělo dostane nějaká záhadný povel a třese se zimou až do jara. Pokud máte nějaký tip jak se tohoto pocitu studených končetin zbavit, budu vděčná, protože trpím každý rok úplně stejně. Piju zázvorové čaje, jím Gingo a nic.
Otravný hmyz je pryč
Pozitivní je, že během podzimu vymřou všichni komáři a mouchy :D. Nesnáším, když na mě v létě pořád sedá nějaký hmyz a nedej Bože, když mě kousne komár, tak bych se uškrábala a vždy mi to místo dost nateče. Ale letos mi přišlo, že zas tolik komárů ani vos nebylo. Navíc sem byla vybavená super hmyzo-odpuzovací kosmetikou tak to bylo OK.
Studené počasí
Na podzimu nemám ráda hlavně počasí, protože mi je pořád zima. Jakmile se teplota přehoupne pod 20 stupňů už navlékám teplé ponožky, mikinu a vařím zázvorový čaj s citronem. Nesnáším, když celý den prší, fouká a nebo se ráno vzbudím a z okna nevidím nic než bílou hustou mlhu. Pokud řídíte auto, tak už asi víte, jaké to je jezdit v mlze a musím říct, že není nad to vidět asi půl metru před sebe, nevidět ani krajnice ani středovou čáru a užívat si cestu z práce. Takže hlavně... buďte všichni opatrní! Já prostě potřebuju sluníčko, které mě dobíjí a toho je na podzim dost málo.
Příroda
Podzimu hraje do karet to, že příroda umí vykouzlit nádherné barevné kombinace. Ty barvy jsou prostě dokonalé! Samá oranžová, žlutá, červená, prostě krása. Na podzim chodím ráda na houby a taky sbírat kaštany. Zrovna včera jsme jich pár nasbírali. 
Domácí pohoda
Pracovní týden je nic moc, ráno vstanu je tma - přijdu z práce a je zase tma. Ale o víkendu je to trochu lepší, protože můžu bez výčitek ležet zachumlaná v dece s hrnkem teplého čaje a koukat na filmy. Na to v létě není čas. Taky mám dost času na sepisování článků, ale bohužel je víc práce s focením protože sluníčko se na podzim moc nechce ukazovat. Co mám ale moc ráda, je to že, po létě vytáhnu svoji sbírku svíček, aroma vůniček a vosků a začínám s nimi kouzlit.
Svátky
Halloween - tento americký svátek nemám moc ráda, v posledních letech je o něm slyšet čím dál častěji. Ale podle mě se k nám nehodí.
Dušičky - tento svátek mám moc ráda, vždycky objíždíme hřbitovy a zapalujeme svíčky. Vzpomínáme na naše blízké, kteří nás už opustili. Hřbitovy už z dálky svítí a hroby jsou krásně nazdobené.
A 25. listopadu mám svátek já, takže to se samozřejmě moc těším, svátky nijak moc neřešíme, ale vždycky nějaké dárečky dostanu. 
Vánoce jsou za rohem
Na Vánoce se moc těším a podzim je pro mě taková příprava na ně. Během roku mám takové dva záchytné body na které se moc těším a těmi jsou právě Vánoce a léto. Miluji nakupování dárku, shony v obchodech, pečení cukroví, domácí přípravy, vonící stromeček a celkově to tu Vánoční vůni. Takže už na podzim se těším na vymýšlení dárků, cukroví, které budu péct a taky toho jaká bude vánoční výzdoba. 
Abych to shrnula, tak podzim moc ráda nemám, ale snažím se si na něm něco pěkného najít a tak nějak ho přežít v klidu a ve zdraví. Prostě si dělám radost různými maličkostmi, kterými se snažím zbavit depresí a zpříjemnit si tak dny.

CO VY MÁTE RÁDY PODZIM? 
CO NA NĚM NESNÁŠÍTE A CO NAOPAK MÁTE NEJRADĚJI?
A TĚŠÍTE SE UŽ NA VÁNOCE STEJNĚ JAKO JÁ?
CHTĚLY BYSTE VÍCE PODOBNÝCH KECACÍCH ČLÁNKŮ?


P.S. Pokud se chceš zapojit do soutěže, tak napiš pod tento příspěvek komentář + napiš komentář pod soutěžní příspěvek - TADY.



31 komentářů:

  1. Já podzim nějak obzvlášť nemusím. ale přesně jak píšeš ty tak se na něm snažím najít něco pozitivního. Miluju podzimní čajíčkování, pumpkin spice latte, domácí koláče od mamky, nošení svetrů, chumlání do šál, i když to vstávání dost zabíjí energii :( narozdíl od léta kdy jsem vstala šest a vyběhla si do parku zaběhat, to teď na podzim za a) nestíhám b) nemám vůbec chuť běhat ještě po tmě

    Pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tak to jsem ráda, že nejsem sama, kdo nezvládá ranní vstávání za tmy :D

      Vymazat
  2. Tie poháre s listami sú krásne, gaštany nádherné už dlho som také nevidela. Na Vianoce sa teším strašne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kaštany sbírám moc ráda. Zvířátka z nich sice už nevyrábím, ale jen si je tak žmoulám v rukou a nějak mě nabíjí energií.

      Vymazat
  3. Ahoj Kači :) zrovna jsem dojedla dýňovou polévku, přímo ju zbožňuju. A jak píšeš pečená dýně zakápnutá olivovým olejem a posypaná kořením, no to je dobrota, mohla bych jíst pořád :). Joo konec hmyzu :D hmyz fakt nesnáším, zrovna jsem dokousaná na nohách :D. Vánoční dárek mám už jeden objednaný a jinak tak už střádám plány, co by komu udělalo radost.
    Seš šikula s chlebíkem :). Týjo, jak vidím ty kaštánky, úplně cítím takovou tu pohodu, kdy se procházím parkem všude listí a právě ty kaštany a úplně takovej ten zdravej, čistej vzduch :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm dýňovou polévku bych si taky dala :). Teda ty si rychlík s dárkem, já zatím jen přemýšlím.

      Vymazat
  4. veľmi pekný článok, jeseň mám v poslednom období veľmi rada dokonca viac ako leto. Jeseň je krásne obdobie, milujem všetky tie jesenné outfity, farby či celkovo náladu. Keď prídem zo školy už celkom vyzimená, zabalím sa do periny s čajom a čítam knihu - TOP! No jednu nevýhodu to predsa má a to je tá nešťastná tma. Tiež som ranné vtáča a nerobí mi problém v sobotu vstať aj o siedmej aj keď nemám čo na práci a všetko teraz pokazí tma :´(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já když čtu knihu zachumlaná do deky, tak okamžitě usnu :D, takže to není nic pro mě.

      Vymazat
  5. Ježíši, já zbožňuju podzim. Je to jediné období, kdy žiju.
    Nechápu, že ho někdo nemá rád. Ale já zase nesnáším léto, a to zase nechápe nikdo jiný. :D

    OdpovědětVymazat
  6. krásny článok :) cítila som z neho tú pravú jesennú atmosféru :) ja som tiež ranné vtáča, ale ťažko sa mi vstáva za tmy..to je také čudné :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme ráda, že se ti líbí a to vstávání za tmy je nejhorší :/

      Vymazat
  7. Na podzimu mám nejradši to, že se blíží zima a s ní Vánoce :D Jinak jaro a podzim moc nemusím, protože jaro pro mě znamená konec zimy a podzim zase konec léta :D Ale taky se to snažím zpříjemňovat aspoň těma myšlenkama na Vánoce. Už mám dokonce nakoupeno pár dárků :D

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já jsem si myslela, že budu divná, když už v září přemýšlím nad dárky :D

      Vymazat
  8. Podzim je mým nejoblíbenějším obdobím. Divné? Az napíšu článek, bude ho mít rády i vy :-)
    Giveaway

    OdpovědětVymazat
  9. Jeseň mám, aj nemám rada. Mám lebo je to obdobie tmavých večerov s horúcim čajom a knihami, ale zas nemám, lebo dni sú ponurejšie a depresívnejšie...

    SlavikStories
    Čítanie je sexy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hlavně kratší, ráno jdu do práce za tmy a odpoledne se za tmy vracím.

      Vymazat
  10. Podzim je krásné období. Kaštany, padající listí, poklidná atmosféra. Jen to šílenství kolem Vánoc, které propuká už v září mi vadí.

    OdpovědětVymazat
  11. Podzim mám ráda. Ale nesnáším na něm to deštivé počasí. Když je krásně teplo a svítí sluníčko tak je to nejlepší chvíle na procházku. Velmi mám ráda padající listí a kaštany s kterých s dětmi vždy něco vytvoříme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám raději když chumelí než když leje jako z konve.

      Vymazat
  12. Já miluju podzim. Stejně jako jaro. Je to přechod z něčeho k ničemu (a opačně). Ty barvy, to počasí, začátek školního roku. Miluju to období cardiganů, sezení na lavičkách v parku plném stromů s miliony odstíny barevných listů... Prostě podzim je dokonalost. :)
    Miluju i to, když prší a já si můžu sednout k oknu, zapnou písničky a jen pozorovat tu nádheru. (Samozřejmě to nesmí být několik hodin/dní, ale sem tam je takový krátký deštík úžasný). :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, že krátký podzimní deštík je pěkný :)

      Vymazat
  13. Na podzimu nemám ráda mé každoroční nachlazení. Jinak jsme ráda, že konečně začala. Těším se na dlouhé podzimní večery s horkým čajem a vonnou svíčkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vonné svíčky už mi dělají společnost i během dne tak dva týdny :D

      Vymazat
  14. Úžasný článek :) podzim miluju, strašně jsem se na něj těšila :) a hlavně se těším na Vánoce! :D
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  15. Veru ja jeseň nejako extra v láske nemám, kým je suchá a teplá áno, no taká býva málokedy. Tento rok sa však na ňu teším, lebo som si kúpila nový jesenný kabát, takže hádam sa to bude dať prežiť. Na Vianoce sa teším, už som aj začala s nákupom darčekov, nerada si to nechávam na poslednú chvíľu, vtedy už nič originálne nekúpim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No taky si budu muset koupit nějaký nový kousek oblečení, ať mám větší radost z toho sychravého počasí :D.

      Vymazat
  16. Podzim beru jako přípravu na zimu. Hrozně se na zimu vždy těším a na vánoce, to ani nemluvím. Od mala je pro mě podzim signál, že za chvíli budou vánoce.:D

    Rainbow Unicorn

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...