neděle 29. října 2017

Bramborové placky plněné škvarkami

Máme tady podzim a k němu u nás doma neodmyslitelně patří kysané zelí plné vitamínů a všechno co s ním pěkně chutná dohromady. Dnes pro vás mám tedy další recept, který mě naučila moje babička. Jsou to placičky z domácího bramborového těsta plněné škvarky (slaninou nebo čímkoliv jiným) doplněné kysaným zelím. Tak jdeme na to!

Ingredicence:
800 g vařených studených brambor (nejlépe přes noc vychladlých)
1 vejce
150 g polohrubé mouky
sůl

škvarky (nebo libovolná náplň) a kysané zelí

Postup už je opravdu jednoduchý a rychlý! Brambory nastrouháte na struhadle na jemné slzičky, přidáte celé vejce, mouku a špetku soli a rukama vypracujete těsto. Těsto je lepivé, to je díky škrobu, který je obsažen v bramborách, ale díky tomu také drží při sobě. Aby se těsto tak nelepilo můžete podle potřeby přidat mouku. Já si z těsta vždycky udělám kuličky, tak akorát do dlaně. Připravím si škvarky, které nakrájím na malé kousíčky a trochu je posolím. Připravené kuličky z bramborového těsta si beru jednu po druhé a tvořím z nich v dlani placičky, které naplním a uzavřu. Pokud vám někde z placičky vykoukne škvarek, tak to nevadí. Pokud škvarky nejíte můžete plnit slaninou, šunkou, houbami, cibulí, čím vás napadne. Připravené a naplněné placičky skládám vedle sebe na plech vyložený pečícím papírem a nakonec je ještě potřu olejem (stačí trochu). Peču na 180 stupňů a bohužel přesný čas vám neřeknu, ale to poznáte, až začnou zlátnout, tak placičky vždy otočím a až jsou zlaté po obou stranách, tak je hotovo. Nejraději mám placičky ještě teplé s kysaným zelím, ale jsou dobré i studené.
Dejte mi vědět jestli si taky doma děláte samy bramborové těsto nebo raději kupujete to v pytlíku. Já jsem si polotovar nikdy nekoupila, takže s ním ani nemám zkušenost. Vždycky si těsto raději udělám domácí, nezabere to moc času a je moc dobré :). 

JAK SE VÁM RECEPT LÍBÍ?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...