sobota 26. března 2016

Blogger tips: Jak si vytvořit na blogu menu

Byla jsem požádána, abych sepsala návod, jak si vytvořit menu na blogu. Je mi jasné, že spoustu z vás už na blogu menu má, ale určitě se najde nějaký nováček, kterému se bude rada zrovna hodit.
Při vytváření menu si můžeme vybrat z těchto možností:
1) Vlastní vytvořená stránka blogu
Stránka funguje jako klasický příspěvek (většinou se tato metoda využívá jako nějaký seznam, který odkazuje na články nebo pro kontaktní informace). Vytvoření stránky je tedy stejné jako vytvoření příspěvku. Stačí kliknout na možnost STRÁNKY a potom už zvolíte vytvořit novou stránku a zobrazí se vám jakoby klasická stránka příspěvku. Všimněte si, že si u stránek můžete nastavit, zda budete chtít povolit komentáře nebo ne (nastavení najdete napravo), potom už stačí klepnout na PUBLIKOVAT a stránka je vytvořena. Klidně jich můžete mít vytvořených víc.

2) Štítek
Štítky si přidáváte k článkům při jejich psaní, předpokládám, že to už umíte (pokud ne, tak klidně napište). Pokud tedy chceme mít v menu nějaký štítek, musím zjistit jakou má adresu. Jeho podoba je nazevblogu.blogspot.com/search/label/jmeno-stitku. Mě se nikdy nechce tato adresa přepisovat, takže se podíváme, jak ji zjistíme. 

Klikneme si na štítek, na který chceme znát adresu a nahoře ve vyhledávači se vám hned zobrazí námi očekávaná adresa, kterou budeme potřebovat při vkládání štítku do menu. 


3) Webová stránka odkazující mimo blog
Stačí jen, kdy si vyberete jakoukoliv internetovou stránku, na kterou chcete v menu odkazovat.

JAK NA MENU
A teď můžeme přejít k samotnému vložení menu na blog! Možnost vložení menu najdete v záložce ROZVRŽENÍ, potom kliknete na přidat gadget a kliknete na + u možnosti STRÁNKY

Tak a jdeme vkládat položky menu:


Pokud budete chtít do menu vložit externí odkaz (třeba na FB), tak vyplníte tabulku následovně.
Pokud budete chtít vložit odkaz na štítek, tak budeme potřebovat adresu štítku, kterou jsme si zjišťovaly o několik řádků nahoru. 

Pokud jste si vytvořily stránky, které v menu chcete mít, tak ty se v nabídce objeví automaticky a vy si jen označíte, které budete chtít. Domovská stránka je v nabídce automaticky, ale je na vás, jestli ji zaškrtnete nebo ne (samozřejmě si ji můžete přejmenovat). 

Pořadí v menu můžete jednoduše měnit, stačí kliknout na čtverec složený s malých puntíků a celý řádek posunout, kam se vám bude hodit. Nezapomeňte vše uložit a potom ještě potvrdit vpravo nahoře kliknutím na ULOŽIT USPOŘÁDÁNÍ. 

!!! HOTOVO !!!

Doufám, že se vám povede vložit menu na blog podle mého návodu, pokud byste měly nějaký problém, klidně napište, budu se snažit poradit. 



17 komentářů:

  1. těchto návodů není nikdy dost :))

    OdpovědětVymazat
  2. super, ze robis taketo clanky:)

    Pozyvam na mega GIVEAWAY o Rimmel, Niveu a ine, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/03/giveaway-bioderma-nivea.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že někomu pomůžou. A děkuji za pozvánku na soutěž určitě mrknu.

      Vymazat
  3. Pro některé velmi užitečné návody a věřím, že pomůžou. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  4. Skvelý návod:)
    A chcela by som ťa pozvať na moju giveaway:
    http://vsetko-co-mam-rada-by-vaja.blogspot.sk/2016/02/velkonocna-giveaway.html?m=1

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,skvělý a poučný návod :).
    A krásný blog :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, chci se tě zeptat, menu jsem si vytvořila, ale netuším, jak tam pak vkládat příspěvky. Nevíš jak na to?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No stačí, když k novému příspěvku dáš štítek a on už se automaticky objeví po kliknutí na záložku v menu :)

      Vymazat
  7. ahoj, mě to vůbec nejde. Chci mít menu jako máš ty, třeba nehty, nákupy, rady/tipy, ale tak se mi to na stránce nezobrazuje. Ale jaksi po levý straně je nějaká vyjížděcí lišta nebo co. Tam se mi to zobrazuje když na to kliknu, ale jak to udělat normálně hmm?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé já to čtu až teď pokud bys potřebovala ještě poradit napiš mi na FB anebo e-mail :).

      Vymazat
  8. Ahoj, vím, že už je to starý článek, ale přesto bych ti chtěla moc poděkovat! S bloggerem začínám a velice mi pomohl :) Konečně dobře vysvětleno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, to jsem moc ráda, že ti článek pomohl :).

      Vymazat
    2. A nevíš prosím náhodou, jestli neexistuje nějaký trik na to, jak najít ostatní české blogy zde na bloggeru? Na blogu.cz se dají například najít na hlavní stránce, ale tady žádná není... Tak by mě zajímalo, jakým způsobem se mezi sebou blogeři navzájem hledají.

      Vymazat
    3. Bohužel o takové funkci nevím, jinak já hledám třeba na FB :).

      Vymazat
  9. Téda, děkuji moc za tento suprový návod... Já jsem pak ještě hledala nějaké návody na jiné věci, ale bohužel jsem je tu u tebe nenašla, což ti rozhodně nemám ze zlé... Přeci jen nejsi žádný počítačový poradce, ale holčina, co píše suprový blog, za který ti moc děkuji :-) Jinak, ty všechny věci jsem si pak našla na těchto stránkách zde ...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...