středa 17. května 2017

Voono: Barva na vlasy

Už delší dobu jsem si pohrávala s myšlenkou vyzkoušet nějakou přírodní barvu na vlasy. Nikdy jsem si vlasy nebarvila, takže nějaké větší změny barvy vlasů nepřipadaly v úvahu a ani bych výraznější změnu nechtěla. Chtěla jsem jen trošku oživit barvu, ale nechtěla jsem sahat po chemických barvách. Určitě jste si všimly, že v poslední době se na trhu objevilo hned několik značek, které nabízí přírodní barvy na vlasy a jednou z nich je i značka Voono, se kterou jsem se odmluvila na spolupráci a na zaslání barvy na vyzkoušení. Voono je česká firma, která vyrábí 100% přírodní bylinné barvy na vlasy.

Vybrala jsem si odstín, který by mým vláskům mohl být nejvíc podobný - LIGHT BROWN. Barvy Voono barví vlasy pomocí henny. Henna je 100% přírodní barvivo, které neobsahuje žádné chemické přísady. Samotné barvení je tedy jiné než u chemických barev. Na rozdíl od chemických barev, henna vlasy jen obalí pigmentem. Rostlinný protein henny pronikne jen do vnější struktury vlasu a tak na vlasech vytvoří takový ochranný obal. Henna nejen, že vlasy obarví, ale také je vyživí a regeneruje. Vlasy tak jsou po barvení posílené a pěkně přirozeně lesklé. 
Jak jsem psala v úvodu, nikdy jsem si vlasy nebarvila, takže jsem ani moc netušila, co mě u barvení čeká. Naštěstí mi se samotným barvením pomohl Honza. Barvení vyžaduje trochu přípravu. Budete potřebovat teploměr, který je při přípravě barvy velmi důležitý. Odstín Light Brown vyžaduje teplotu 50 stupňů. Dále budete potřebovat misku, ve které rozmícháte prášek henny s vodou o dané teplotě. Výsledná hmota by neměla být řídká ani hustá. Určitě se neobejdete ani bez štětce, kterým se barva dobře na vlasy nanáší. V balení najdete igelitovou čepici a rukavice, které taky využijete a určitě si připravte nějaký starý ručník :). 
Takže napřed jsem nasypala asi polovinu balíčku (příště by mi stačila i třetina, mám krátké vlasy) do skleněné misky, do které jsem potom nalila vodu o teplotě 50 stupňů. Vodu jsem přilévala postupně, abych docílila potřebné hustoty. Henna se má na vlasy nanášet ještě teplá, ale pokud máte citlivou pokožku, tak počkejte až trošku vychladne, ať se nespálíte. Proces barvení trval asi 15 minut, kdy jsem seděla ve vaně a Honza mi štětečkem důkladně patlal směs na vlasy, tak aby nevynechal jediný vlásek. Henna by měla být po celou dobu barvení pořád teplá :). Potom si dáte vlasy do igelitové čepice a ještě je zabalíte do ručníku, tak aby byly v teple. Doba působení barvy se pohybuje od 45 minut až po dvě hodiny. Já jsem ji měla na hlavě asi hodinu a půl. Potom hennu pořádně vymyjete. 
Při smývání jsem se trošku lekla červené vody, která mi z vlasů tekla, ale nakonec mi odstín chytl trošku do zrzava a musím říct, že se mi líbí. Jde o hnědý odstín, který se na sluníčku krásně leskne do zrzava a vypadá to parádně :). Po několika dnech mi přišla barva ještě trošku intenzivnější a cca po dvou týdnech už je zase tlumenější, ale pořád je na vlasech. Nečekala jsem, že bude barvení hennou tak v pohodě. Pořád jsem se toho bála a teď vím, že není čeho a klidně si to zopakuji. Vlasy jsou o poznání jemnější, méně se mastí a krásně se lesknou :). 
Tato barva o hmotnosti 100 g stojí 259 Kč a jsem s ní opravdu spokojená, určitě si pořídím další balení :). Jak jsem už psala tak mě by klidně vydrželo i na třikrát a to je myslím super. V balení byl také podrobný návod, kde bylo všechno pečlivě vysvětleno a pokud jsem si nevěděla s něčím rady tak mi paní, která se mnou komunikuje z Voona ochotně poradila :). A to jaký odstín vám henna vytvoří dost závisí na vaší původní barvě, jestli si vlasy myjete přírodními produkty nebo jestli jste si je před tím barvily chemickými barvami. U každého tedy může být výsledek trochu jiný. 100% přírodní bylinné barvy na vlasy Voono jsou sestaveny z indických bylinek, které mají pomáhat tělu. Voono barvy neobsahují žádné umělé konzervační látky, peroxid, umělé parfemace, barviva či tajemství ve složení ani při výrobě. Barvy nejsou testovány na zvířatech a jsou vhodné i pro vegany.

BARVÍTE SI VLASY? 
ZKOUŠELY JSTE PŘÍRODNÍ BARVY?


19 komentářů:

  1. Wow, tak to je nádherná barvička. Taky jsem už párkrát přírodní barvy vyzkoušela. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Barva Ti krásně chytla , já teď zkoušela Herbatint :-) a chystám recenzi,ještě čekám jak se bude vymývat,u téhle barvy by mě asi jen odrazovala ta doba, hodka a pul se dvěma dětma si nedovedu představit :-D ale vypadá fakt krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak to chápu a ten Herbatint si měla jak dlouho na vlasech? :).

      Vymazat
  3. Přírodní barvy jsem nezkoušela, ale musím uznat, že výsledek vypadá dobře. Já chodím jednou za dva měsíce ke kamarádce kadeřnici a jsem s ní spokojená :-) mám ráda ale přírodní kosmetiku, tak se možná časem poohlédnu i po nějaké šetrnější barvě.
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej nějakou přírodní barvu :). Já jsem si právě nikdy nechtěla kazit vlásky barvou :).

      Vymazat
  4. Farba ti chytila veľmi pekne. Ja používam klasickú hennu, ktorú si doma miešam s ibištekom, kávou, citrónom a tak :) toto vyzerá ako fajn alternatíva :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo byla jsem mile překvapená, že ta příprava nebyla zase tak náročná :).

      Vymazat
    2. Také si míchám svoji vlastní barvu doma a k henně přidávám např. černý čaj, ořechový prášek, esenciální oleje apod. Ale zkoušela jsem i Voono a vyhovují mě obě alternativy. Spíš se barvím podle toho jakou barvu mám zrovna k dispozici. Jinak hennu, co si míchám sama objednávám na aroma-zone 🙂

      Vymazat
  5. Barva vypadá krásně! Já jsem o přírodní barvě uvažovala, nevýhodou ale je, že kdybych potom šla ke kadeřnici a chtěla je nabarvit obyčejnou barvou, hrozí, že barva chytne úplně jiný odstín (jednou byla mamka v kadeřnictví a paní to prý chytnulo nazelenale). :/ Takže momentálně to nějak nevidím.
    jsem Katrin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak to potom chápu, každopádně já jsem barvení u holičky nikdy nechtěla, takže pokud barva tak přírodní :).

      Vymazat
  6. No, mně se to nelíbí, vaše původní barva byla hezčí. Já jsem se naopak od hennových barev vrátila zase zpátky k chemickým, protože jsem světlý studený typ a všechny hennové barvy několika značek, které jsem v posledních letech vyzkoušela, mi přinesly jen díru v peněžence a zrzavé zklamání. Já už hennovým barvám nevěřím, světle hnědý studený odstín nedokáže žádná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě chápu a je pravda, že hnědého tónu bez trochy zrz asi nedocílím, ale změna se mi líbila :).

      Vymazat
  7. Nádherná barva na vlasy! Já mám odstín Wine red a jsem moc spokojená.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...